11.oktoobril toimunud Kohtla-Järve Linnavalitsuse ametnike ja sügisel linnas ühistranspordiliinide teenindamist alustanud ettevõtte Go Bus esindaja kohtumisel võeti kokku uue vedaja esimese tegevuskuu tulemused.
Milliseid teemasid kohtumisel arutati? Sellele ja teistele küsimustele vastas nädalalehele Panorama Kohtla-Järve abilinnapea Erik Setškov.
– Kohtumisel arutasime Go Busi esindajaga ettevõtte esimest tegevuskuud linnaliinidel. Vaatamata sellele, et Go Bus on juba mitu aastat teenindanud maakondlikke ühistranspordiliine, mis läbivad ka Kohtla-Järve territooriumi, olid mõned linna piirkonnad bussijuhtidele vähem tuttavad. Uued bussid, uued juhid ja dispetšerid – kõik see mõjutas teenuste kvaliteeti. Kuu aja jooksul saime kodanikelt pöördumisi ja lugesime sotsiaalvõrgustikes kaebusi, nii et meil oli, mida arutada.
– Rääkisime varem, et liinile tulevad madalapõhjalised kaldteedega bussid. Kuid sotsiaalvõrgustikes kurdavad kodanikud, et nad ei oska seda uuendust hinnata, kuna mõnikord peatuvad bussid kõnnitee servast üsna kaugel, mis tekitab ebamugavusi lapsekäruga emadele, eakatele ja puuetega inimestele.
– Jah, me saime ka selliseid sõnumeid. Fakt on see, et uued bussid on madalamad ja juhid vajavad iga peatusega kohanemiseks aega, kuna äärekivi kõrgus erinevates peatustes võib erineda. Kui eelmise vedaja kõrgemad bussid suutsid kere eesmise parema poolega ületada äärekivi joont ja peatuda peatuse lähedal, siis nüüd tuleb juhtidel ettevaatlikumalt manööverdada, et mitte kinni haarata kõnnitee äärt. Aga ma olen kindel, et nad kohanevad.
– Kas see tähendab, et peatuste taskud tuleb ümber ehitada?
– Linna territoorium on väga suur, peatusi rajati erinevatel aastatel. Probleemid tekivad nendel objektidel, millel on sügav tasku, mis suurendab bussi pöördenurka ja tõenäosust, et see tabab äärekivi. Olemasolevaid peatuste taskuid linn ümber ehitada ei plaani, kuid selle või teise teelõigu projekteerimisel seda omadust edaspidi arvestatakse. Meetmena lubasime vedajal paigaldada värvilised sildid, mis näitavad juhtidele äärekivi kõrgust.
– Mõned Kohtla-Järve ühistranspordiliinid läbivad teiste omavalitsuste territooriumi. Kuidas linn koordineerib siltide või kleebiste paigaldamist “võõrastes” peatustes?
– Vedaja peab ise läbirääkimisi. Minu teada Jõhvis meie busside marsruudil sügavate taskutega peatusi ei ole.
– Mitte vähem tuliseid arutelusid sotsiaalvõrgustikes põhjustasid busside sagedased hilinemised. Mis on põhjus?
– Busside hilinemised on tingitud juhilt ühekordse pileti ostvate reisijate arvu kasvust. Maksed võtavad palju aega ja juhid võivad kinnitatud graafikust maha jääda. Seetõttu kutsun kodanikke üles kasutama sõidu eest tasumisel elektroonilisi kaarte ja bussidesse paigaldatud validaatoreid.
– Aga ka elektrooniliste kaartidega oli probleeme?
– Uue vedaja tulekuga ei olnud vaja kaarte uuendada, kuid süsteemiviga siiski tekkis. Septembri alguses võeti soodussõiduõigust omavate isikute kaartidelt raha välja. Hiljem probleem lahendati ja reisijatele maksti raha tagasi. Nüüd töötavad kaardid korralikult ja loodan, et nende kasutajate arv kasvab.
– Suvel kuulutas linn välja bussidele nimekonkursi ja uuendatud ühistranspordi esitlemise päeval kuulutati pidulikult välja nimede nimekiri. Septembri lõpus jäid bussid aga “nimetuteks”.
– Esialgu tahtsime bussi nime näha esiklaasi ülaosas, kuid pärast asjatundjatega konsulteerimist loobusime sellest mõttest. Nüüd oleme vedajafirmaga kokku leppinud, et nimed pannakse bussi esiküljele kohe esiklaasi alla, kus on juba Go Busi logo. Kleebised on juba tehtud, nii et lähiajal Kaevur, Keemik, Mihkel, Oskar, Avo, Stella, Anne, Trilobiit, Kukersiit, Sipsik , Virulane ja Viis Tähte hakkavad meie linna teedel ringi liikuma,” – ütles Erik Setškov.
Ettevõte Go Bus tõi 2. septembril Kohtla-Järve linnaliinidele 12 uut keskkonnasõbralikul gaasikütusel töötavat bussi. Uus vedaja vahetas välja Atko Liinid ja teenindab riigihanke konkursi tulemuste kohaselt Kohtla-Järve ühistranspordiliine kaheksa aastat.
Ilja Telnov
Autori foto
JÄLGI MEID