Ida-Virumaa meelitab jätkuvalt turiste ainulaadsete looduslike vaatamisväärsustega ja randadega. Puhkuste hooajal sagenevad reisid Ida-Virumaa populaarsetesse sihtkohtadesse, võimaldades rannapuhkuse huvilistel hõlpsasti Kirde-Eesti randadele jõuda. Ida-Virumaa Ühistranspordikeskuse juhataja Heiki Luts selgitas, kuidas saab ühistranspordiga meie randadeni jõuda.
Ida-Virumaa populaarseimad puhkusekohad on Narva-Jõesuu, Toila ja Sillamäe rannad ning Peipsi rannik. Heiki Luts rõhutab marsruutide mitmekesisuse olulisust, võimaldades piirkonna elanikel ja külalistel külastada populaarseid randu neile sobival ajal.
– Eelmisel aastal toimus kaksteist lisareisi liinil Narva – Narva-Jõesuu, kuid vähese täituvuse tõttu kahanes nende arv kuuele. Järgmisel aastal plaanime hooaega alustada juuni alguses. Üks suur probleem oli see, et pühapäeva õhtul olid Kauksi ja Rannapungerja bussid täis. Oleme leidnud võimaluse lisada täiendav reis marsruudil Jõhvi – Kauksi – Rannapungerja – Avinurme. See liin sõidab pühapäeviti, andes inimestele võimaluse mugavalt reisida ka nädalavahetustel ja pühade ajal, – ütles Ida-Virumaa Ühistranspordikeskuse juhataja.
Alates eelmisest aastast on kasutusele võetud uued marsruudid, mis võimaldavad Kiviõli elanikel külastada Uljaste järve. Liinid on käigus ka sellel aastal. Lisaks sellele on 15. juulist avatud ligipääs Aa randa, mis on muutunud kättesaadavaks Jõhvi ja Kohtla-Järve reisijatele. Vaatamata infrastruktuuri puudumisele on rand populaarne. Jõhvi-Kiviõli liini buss saab nüüd sõitjate soovil sõita Aa ranna peatusesse. Dispetšerit eelnevalt teavitades on võimalik ka tagasireis.
– Heal rannapäeval on seal temperatuur juba 24-25 kraadi või soojem. Ise otsustasin enne bussiliinide avamist selle koha üle vaadata ja lugesin kokku vähemalt 30 autot, pluss põõsastesse pargitud rollerid ja mootorrattad. Rand on ilus, kuigi metsik ja oleks ebaõiglane jätta inimesed ilma võimalusest seal lõõgastuda. See marsruut sai võimalikuks tänu vahendite säästmisele teistel liinidel. Esimestel päevadel oli reisijaid vähe, kuid nende arv kasvas järk-järgult. Kui aga puhkajad bussi ülerahvastavad, võib juhtuda, et peame marsruudid ümber vaatama, – jagas Heiki Luts oma tähelepanekuid.
Buss väljub Jõhvi bussijaamast iga päev kell 11:50, tehes reisijate olemasolul peatuse Aa rannas. Soovi korral korraldatakse ka tagasisõit: rannast tagasi soovijatel tuleb enne kella 13.00 helistada dispetšerile, kelle number on peatuses märgitud. Tagasisõidud väljuvad Kiviõlist kell 15:30, olenevalt nädalapäevast erinevatel liinidel: tööpäeviti number 92 ning nädalavahetustel ja pühadel number 90.
– Toilat teenindatakse samas režiimis. Me ei ole juurutanud lisareise. Sel aastal oleme aga teinud ühe olulise muudatuse: kui meie reisijad on märganud, oleme suurendanud suurte busside arvu sellel liinil. Nüüd on meil neli bussi mahutavusega 100 kohta. Palusime vedajal GOBus neid suuri busse kasutada liinidel 11:15 Kauksi ja Remniku, samuti väljumisega 11:00 Toila liinil, – ütles Heiki Luts.
Viie päeva piletid võeti kasutusele 1. juulil ja on puhkajate seas populaarseks osutunud. Küll aga märkis hr Luts, et reisi vormistamine hakkas pikemaks venima seoses sularaha ja pangakaartide töötlemise vajadusega.
Tulevikus on kavas luua ühtne piletisüsteem kõikidele transpordiliikidele kogu regioonis. Reiside arv kasvab 2026. aastaks eeldatavasti poolteist korda ning eesmärk on, et üks piletipakett lubaks kasutada kõiki piirkonna transpordiliike.
– Kohtumisel kohalike võimudega otsustasime välja töötada uute piletite variandid, mis ühendaksid eri omavalitsustes olemasolevaid soodustuste gruppe. See pole lihtne ülesanne, kuna soodustused on omavalitsustes erinevad: Kohtla-Järvel on ühed, Narvas teised. Nüüd jälgime tähelepanelikult Tallinna ja Harjumaa kogemusi, kes soovivad sellist teenust kasutusele võtta. Meie eesmärk on luua ühtne pilet, mis võimaldab reisida kogu piirkonnas. See on meie unistus ja olen kindel, et suudame selle ellu viia, – lisas Heiki Luts.
Aleksandr Šteinert
Foto Ilja Telnov
JÄLGI MEID