Tänavu tähistas Kohtla-Järve oma sünnipäeva mitu nädalat. Pidustused jätkusid juulis. Nii toimusid 10.-16. juulini erinevates linnaosades Kohtla-Järve 77. sünnipäevale pühendatud üritused. Üks neist, interaktiivne mäng Ajurünnak: ümber maailma, toimus neljapäeva õhtul Ahtme väljakul. Intellektuaalsest võistlusest võttis osa 10 võistkonda.

Neljapäeva õhtul oli Ahtme keskväljakul tavatult palju rahvast. Siia kogunesid viimastel aastatel mitmes Euroopa riigis laialdast populaarsust kogunud intellektuaalmängu “Ajurünnak” fännid.

Ahtme väljakule paigaldati lauad ja videoekraanid. Veidi enne võistluse algust hakkasid kogunema nii mängus osalejad kui ka linlased, kes tahtsid intellektuaalse duelli kulgu jälgida. See on arusaadav, sest esimest korda toimus linna tänavatel midagi sellist. Paljud elanikud jälgisid huviga kõike toimuvat otse oma maja akendest.

Tervituskõne pidas Kohtla-Järve abilinnapea Erik Setškov. Pärast ametlikku osa võtsid ohjad enda kätte mängu korraldajad – saatejuht Antonina Lattu, koordinaator Maria Kriis ja helitehnik Aleksander Ivasjuk.

Projekti koordinaatori Maria Kriisi sõnul hakkas mängu populaarsus kasvama pärast koroonaviiruse levikut tõkestanud piirangute kaotamist.

– Oli selge, et pandeemia ajal tundsid inimesed puudust suhtlemisest ja vajavad üritusi, kus nad saaksid mitte ainult lõõgastuda, suhelda, vaid ka õppida midagi uut ümbritseva maailma kohta.

– Maria, kuidas tuli idee korraldada viktoriinid ja miks otsustasite mängu linna tänavatele viia?

– Mitu aastat mängisime oma seltskonnaga. Kuid kui viktoriinid hakkasid populaarsust koguma, arvasime, et oleks tore leida veel kedagi, kes oleks mängust huvitatud. Seetõttu hakati meie üritusi pidama Jõhvi kohvikutes ja restoranides. Esimestel mängudel osales 6-7 võistkonda, kuid aja jooksul hakkas osalejate arv kasvama, üritused ise muutusid tehniliselt keerukamaks. Nüüd on mõnikord 24 meeskonda.

– Millisena näete Ajurünnaku tulevikku ja kas olete tänase tulemusega rahul?

– Olime väga mures, kuidas üritus tänaval kulgeb, sest palju sõltus ilmastikuoludest, kuid ilm oli meie poolt. Juba praegu on näha, mida tuleb järgmine kord teisiti teha, mille kallal edasi töötada. Veidi vedasid alt ekraanid, millelt oli pilti päikeselise ilmaga ülimalt raske näha. Loodame, et saame hakkama ka suure väliekraaniga, mis siia platsile on paigaldatud.

Mis puutub projekti tulevikku, siis me ei välista, et osalejate arvu suurenedes tekivad esimene ja teine liiga, kuna kõiki ühte ruumi pole enam lihtne ära mahutada.

– Kas jätkate mängude õues korraldamise praktikat?

– Suvel – jah, me jätkame, kuigi tehniliselt on see keerulisem ja oleme väga sõltuvad ilmastikutingimustest. Täna oli meil õnne. Nägime osalejate silmis elevust, Ahtme elanike huvi ürituse vastu. See inspireerib teel uute saavutuste poole, – lõpetas Maria Kriis.

13. juulil toimunud intellektuaalduellil said osalejad mõõtu võtta teadmistes erinevate maade vaatamisväärsustest, rahvusköökidest, muusikast, rahvaste traditsioonidest … ühesõnaga, jalutada mööda kontinente viisade ja kohvriteta. Üks ekskursioonidest oli spetsiaalselt ette valmistatud Kohtla-Järve sünnipäevaks ja pühendatud selle ajaloole.

Mängu tulemuste järgi kogus enim punkte võistkond nimega “LatinaKJ”, teise koha saavutas meeskond “Vaimselt väsinud”, kolmanda “Faktor 2.0”.

Õhtu naelaks oli BigFish Cover Bandi esinemine.

Ilja Telnov

Foto Ruzana Gubaydullina

Reklaam