Alates 2. septembrist opereerib Kohtla-Järve ühistranspordi liine Go Bus.

Millised muudatused ootavad linna ühistransporti? Sellele ja teistele küsimustele vastas nädalalehele Panorama Kohtla-Järve Linnavalitsuse transpordi peaspetsialist Vitalia Bassarada.

– Arvan, et üks peamisi kodanikke huvitavaid küsimusi on sõidu hind. Senise kokkuleppe järgi oli ühistranspordi pileti maksumus sularahas ostes 1,10 eurot ja valideerides 1 euro. Ja kuigi praegu on vähe tõenäoline, et hinnatõus kedagi üllatab, siis kui palju sõit nüüd maksma hakkab?

– Alates teisest septembrist ühistranspordi pileti hind ei muutu.

– Pärast tasuta maakondliku transpordi kasutuselevõttu 2018. aastal hakkas osa reisijaid seda kasutama, mis vähendas ettevõtte piletimüügi kasumit. See omakorda tõi kaasa linnapoolsete ühistranspordi toetuste summa suurenemise. Lepingu sõlmimisest endise vedajaga on möödunud mitu aastat, mille jooksul on transpordifirmade kulud kasvanud. Kui palju on linna kulutused ühistranspordi korraldamiseks tänaseks kasvanud?

– Vedaja jaoks tõsteti toetust 1,07 eurolt 1 kilomeetri kohta 1,25 eurole 1 kilomeetri kohta, vedaja ei nõustunud tõstetud summaga ja esitas hagi. Hetkel ei ole toetuse suurus muutunud.

– Kohtla-Järve maksumaksjate osakaal väheneb aasta-aastalt. Arvestades, et linn koosneb mitmest suurest ja väikesest osast, siis milliseid kompromisse tuleb linna ühistranspordi korraldamisel teha?

– Muidugi tahaks teha graafiku nii, et liinide vahe oleks väiksem, aga meie linn jaguneb mitmeks osaks, nii et olemasoleva graafikuga teeme ainult kohandusi, vastavalt linnakodanike vajadustele.

– Olles valinud keskkonnasõbralikkuse tee on linn seadnud endale ambitsioonika eesmärgi – panna sügisel liinidele kütusena maagaasi kasutavad bussid. Kas see eesmärk on saavutatud?

– Eesmärk on täidetud. Alates 2. septembrist sõidavad linnaliine täielikult maagaasil töötavad bussid.

– Kohtla-Järve Linnavalitsuse ja Atko Liinide vaheline leping ühistranspordi teenuse osutamiseks pidi lõppema 31. augustil 2021, kuid seda pikendati kahe aasta võrra. Mis oli põhjus?

– Firma Atko Liinid esitas hagi konkursi tingimustele. Konkurss peatati kohtumenetluse ajaks. Seetõttu tuli Atko Liinidega ühistranspordi teenuse osutamise lepingut pikendada veel kahe aasta võrra.

– Ühistransport kannatab vandaalide tõttu: bussides on näha räbaldunud istmeid, inetuid kirjutisi. Varem teatati, et võistluse üheks tingimuseks oli piisava hulga videokaamerate olemasolu iga bussi salongis. Kas see ülesanne on täidetud? Millised uuendused veel reisijaid ootavad?

– Ülesanne on täidetud, kõik bussid on varustatud mitme videokaameraga. Lisaks on need varustatud kaldteedega, olemas infotahvlid ja konditsioneer. Kutsume kodanikke esitlusele, kus 26. augustil saavad nad ise tutvuda uuenenud linna ühistranspordiga,- lõpetas Vitalia Bassarada.

2. septembril tulevad linna liinidele kaksteist täiesti uut bussi. Kõik linnas sõitvad bussid saavad linnakodanike poolt valitud nimed. Ettepanekuid saab esitada kuni 24. augustini, täites linna kodulehel oleva elektroonilise vormi. Uutele bussidele nime andmise idee autor on Kohtla-Järve abilinnapea Erik Setškov.

– Pole saladus, et kui päästjatel või kiirabitöötajatel on uus tehnika, antakse autodele sageli nimed. Mõnes linnas korraldatakse liinile uue ühistranspordi ettevalmistamisel võistlusi, kus linlased osalevad ja pakuvad sõidukitele nimede variante. Otsustasime korraldada sellise konkursi, selleks on linna kodulehele üles pandud ankeet, mida saab igaüks täita, – ütles abilinnapea.

– Härra Setškov, kuidas toimub nimede valik?

– Nimede registreerimine jätkub 24. augustini. Meil on kaks stsenaariumi: kui osalejaid on vähe, määrab erikomisjon välja pakutud nimedest populaarseima. Kui bussidele nimede panemise soovijaid on palju, siis 26. augustil esitlusel teeme loosi, kus busside nimed selguvad loosi teel.

– Kuidas kajastuvad need pärast busside nimede teatavaks saamist tehniliselt: tablool või kerel?

– Nimi trükitakse bussi kerele. Ettevõttel Go Bus on oma ettevõtte stiil, nii et lisakiri sulandub üldisesse kujundusse, – kommenteeris Erik Setškov.

Gaasimootoriga busside esitlused toimuvad 26. augustil erinevates linnaosades: kell 10.00-11.30 – Järve linnaosas Virula väljakul, kell 12.00-13.00 – Kukrusel (meditsiinikooli lähedal), kell 13:30-14:30 on Oru elanikel bussipeatuse kõrval võimalik tutvuda uue linna ühistranspordiga, kell 15:00-16:30 toimub üritus Ahtme väljaku kõrval asuvas parklas. Pärast seda suundub uute busside kolonn Sompa linnaossa, kus õhtul kell viis toimub esitluse viimane etapp.

Ilja Telnov

Autori foto

Reklaam