Transpordiamet tunnustas 25. aprillil traditsiooniliselt möödunud aasta parimaid koostööpartnereid, kelle seas oli ka riigiteid Ida-Virumaal aastast 2021 teenindav ettevõte N&V OÜ. Nii kõrget hinnangut pole meie piirkonna ettevõte saanud vähemalt viimase 15 aasta jooksul.

Transpordiameti teehoiuteenistuse Ida osakonna korrashoiu ja liikluskorralduse üksuse juhataja Ivan Nikitini sõnul tänab ja tõstab amet igal aastal esile oma koostööpartnereid, kes ametnike hinnangul on oma töös silma paistnud.

– See ei ole seotud ainult teehooldusega, vaid puudutab ka projekteerimist, ehitamist, järelevalvet ja liikluskorraldust. Teehoolduses tänati tänavu tehtud töö eest üht Ida-Virumaa ettevõtet. Kui me räägime sellest, kui sageli seda juhtub, siis Transpordiametis töötamise ajal, üle 15 aasta, ei mäleta ma, et partnerid Ida-Virumaalt nii kõrge hinnangu oleks saanud, – ütles Ivan Nikitin selgitades, et me räägime riigiteedest, mitte linna territooriumist.

Praegu teenindab ettevõte N&V teelõike Ida-Virumaal suundadel Tallinn – Narva, Jõhvi – Tartu – Valga, samuti kõrvalmaanteid, mis viivad Agusallu, Permiskülla, Kauksi – Vasknarva maanteed ja Soome lahe rannikualal – Saka – Ontika – Toila. Lisaks haldab ettevõte suuri asulaid ühendavaid teid, mis ei ole põhimaanteed. Need on piirkondlikud trassid Narva – Narva-Jõesuu ja Kohtla-Järve – Tammiku – Kukruse. Ja see pole täielik loetelu kõigist Ida-Virumaal asuvatest Transpordiameti teedest, mille pikkus on umbes 850 kilomeetrit. Nagu ütleb Ivan Nikitin, peab koristustehnika läbima vahemaid, mis on mõnikord kümneid kordi pikemad.

– Siiski räägivad numbrid enda eest. Kui Eestis teatati keerulistest teeoludest, läbis ühel jaanuari päeval kogu Ida-Virumaa teid hooldav ettevõtte teetehnika ühe päevaga 12 tuhat kilomeetrit. Kui vaadata Euroopa kaarti, siis see on vahemaa Tallinnast Portugali, selle kõige äärmise punktini, siis Sitsiilia rannikuni Itaalias ja tagasi Tallinna ehk teetehnika läbis ühe päevaga terve ringi ümber Euroopa, – rääkis Ivan Nikitin. Ta rõhutas, et ettevõtte strateegia liikluse järjepidevuse tagamiseks riigimaanteedel on üks riigi parimaid. Samuti märkis spetsialist teetööliste valmisolekut tulla kriisiolukorras appi naaberpiirkonna ettevõtetele.

Ivan Nikitin ütles, et liiklejate küsitluse põhjal, mida amet igal aastal tellib, võib järeldada, et rahulolu riigi kirdeosa riigimaanteede puhastamise kvaliteediga kasvab iga aastaga.

– Sel aastal saime palju positiivset tagasisidet autojuhtidelt, kes regulaarselt meie teedel liiklevad. Esiteks tahan märkida, et see ei ole esimene koostöö aasta N&V-ga ning iga aastaga töö kvaliteedi tase tõuseb. Nüüd võib öelda, et ettevõtte tegevus on üles ehitatud nii, nagu soovime seda näha. Ja tellijana me loomulikult märkame seda ja täname ennekõike neid autojuhte, kes seda tööd teevad. Ja mitte ainult Ida-Virumaal, vaid kogu Eestis, – ütles Ivan Nikitin.

Samuti juhib Ida osakonna korrashoiu ja liikluskorralduse üksuse juhataja kõikide autojuhtide tähelepanu sellele, et hoolimata sellest, kui hästi teed korras hoitakse, liiklusõnnetuste tõenäosus püsib.

– Erilist tähelepanu nõuab kogu Tallinn-Narva trass, mis on väga käänuline kogu Ida-Virumaa ulatuses. Väga ohtlik lõik on Auvere elektrijaama suunduval teel, viimane pööre, kus nii raskeveo- kui ka sõiduautode juhid pidevalt “välja lendavad”. Kahjuks ei plaani me seda teelõiku lähiajal ümber ehitada, kuna liikluse intensiivsus seal on madal, kuid kunagi jõuame kindlasti. Lisaks on meil nüüd suurema lubatud kiirusega lõike – 110-120 kilomeetrit. Ja kohtades, kus need lõppevad, peaks olema võimalikult valvas. Sellistel lõikudel juhtub sageli õnnetusi ja nagu statistika näitab, juhtub enamik liiklusõnnetusi just suvel, – ütleb Ivan Nikitin.

Spetsialist ütles, et sel hooajal Ida-Virumaa teedel suuremaid remonte oodata ei ole. Praegu käivad tööd Tallinna maantee Kohtla-Järve ristmikul, seal vahetatakse teekate ja ristmik ise rekonstrueeritakse, et muuta see ohutumaks. Lähiajal võib sellel lõigul tee olla ühes suunas suletud ning möödasõitu reguleerivad kas foorid või liiklusreguleerijad.

Küsimusele prognoosi järgi saabuva märja lume kohta, mida sünoptikud meile mai keskel lubavad, vastas Ivan Nikitin: “Teenindaval ettevõttel on 44 ühikut tehnikat. Seetõttu arvan, et isegi kui lumi ootamatult tuleb, tulevad meie töötajad toime”.

Panorama

Reklaam