11. septembril toimus Rakvere lähistel Mädapeal kolmandat aastat järjest Rakvere „Romuring”. „Romuringi” ei maksa segi ajada romuralliga. Need on autospordi kaks haru, milles ühine vaid sõna „romu”.

Suurim erinevus kahe ala vahel on see, et romurallis purustatakse autosid seni, kuni liikumisvõimeliseks jääb vaid võitja, „Romuringil” sõidetakse aga maastikul paikneval ringil ja võidab see, kes kontrollaja piires kõige pikema vahemaa läbib.

Võistlusele oli registreerunud 100 võistlejat üle Eesti, kohale sai tulla aga 90 tiimi. „Rajal oli kõikvõimalikke autosid – BMWdest ja Porschedest Žigulideni. Mädapea rada on ligi 600 meetrit pikk ja ovaalse kujuga. See võimaldab korraldada kiiremaid sõite – keskmine kiirus ulatub kuni 50-60 km/h, mis on „Romuringi”võistluse jaoks kindlasti väga kiire,” rääkis nädalalehele Panorama Rakvere „Romuringi” korraldaja, MTÜ Rallirada esindaja Vello Tiitus.

 „Osalejad on tõelised asjaarmastajad ja lusti pakub selline võistlus igaühele – nii võistlejatele kui ka pealtvaatajatele. Sellel aastal oli kahjuks pealtvaatajaid poole vähem, võrreldes eelmiste aastate võistlustega. Ent need, kes tulid, said haarava autosõidu osalisteks. Oli autode süttimisi, üle katuse lendamist, plekimõlkimist ning palju muud põnevat ja vaatemängulist,” ütles Tiitus.

Kes teeb kõige rohkem ringe, kus masinad omavahel nügivad ja tõuklevad, et üksteist kummide otsa või rajalt ära lükata, see on võitja – selline on „Romuringi” võistluse omapära.

„See on ikka täielik masinate võitlus, milles seisnebki asja võlu ja vaatemängulisus,” lisab Tiitus.

Kahte Ida-Virumaa firmat – N&V-d ja EKOVIRi esindas tiim kooseisus tiimijuht Sergei Rassadkin, lukksepp Kirill Preiman ja piloot Aleksander Šreiner. Tihedas võistluses, kus meeste klassis osales ligi 70 masinat, jõuti finaalringideni. Lõpparvestuses, 30. finalisti seas tuli kõrge 11. koht!

Tiimijuht Sergei Rassadkin selgitas, et ettevalmistus Rakvere „Romuringi” võistluseks algas juba kaks kuud enne Mädapeale sõitu. Vanametallist leiti sõiduauto Opel, mis oli veel sõidukõlblik. Loomulikult pidi auto ralliks eriliselt ette valmistama. Näiteks tõsteti jahutusvedeliku radiaator salongi ja masinale pandi alla C-kategooria rehvid. Masin sai kaunistuseks ka firmade N&V ja EKOVIR logod. Sergei lisas, et peale Mädapea sõitu ei lähe Opel taas vanarauaks, vaid pärast mõningat remonti saab sellega asuda järgmise ralli starti.

Palusime Sergeil võrrelda Jõhvi ja Mädapea rada. „Jõhvi rada on kaheksakujuline – see lisab sõitudele rohkem tõuklemist. Suvisel võistlusel oli kohtunikel keeruline ringide arvestust pidada. Mädapea rada annab võimaluse sõita kiiremini – see aga omakorda tõstab riske,” selgitas Rassadkin.

Huvi „Romuringide” vastu tõestab, et piloodid ja autode ehitajad on pöörased entusiastid. Mida kindlam on masin, seda kauem ta kestab.

Larissa Kaljurand

Reklaam